ŞTIRILE ZILEI 

ROMÂNII ŞI DESZĂPEZIREA SCĂRILOR DE AVIOANE

AEROPORTUL ROMA CIAMPINO
AEROPORTUL ROMA CIAMPINO
Foto: NEWSAIR.RO

Se făcea că noaptea trecută, pe la miezul nopţii, mă întorceam, cu ceva emoţii de la Roma unde participasem la un prea frumos eveniment organizat de Wizz Air. Zburam, evident, cu un avion Wizz Air, celebrul pink plane, un Airbus A320 plin de oameni. Români şi italieni de toate felurile: căpşunari, cocalari, businessmeni de cartier, ziarişti, bloggeri şi chiar câţiva corporatişti. Am spus că veneam cu emoţii pentru că, aşa cum ştiţi, codul portocaliu era deja în vigoare şi nu mi-a fost că m-ar fi zguduit un pic la aterizare vântul, ci mă temeam de o deviere spre alt aeroport care, din fericire, nu s-a întâmplat.

Foto: NEWSAIR.RO
Foto: NEWSAIR.RO

Aşadar, cu 15 minute înainte de miezul nopţii, după ce rafalele ne-au legănat un pic ca pe o bărcuţă, pilotul Wizz Air a reuşit să pună aeronava pe pista îngheţată şi acoperită de zăpadă de la Otopeni. A reuşit chiar să o şi oprească la timp, astfel că imediat am ajuns la poziţia de parcare unde chiar aproape de capătu pistei 08 dreapta unde aterizasem. Evident că s-a aplaudat că doar era avion de români. Am răsuflat uşurat (chiar dacă m-am bucurat doar în sinea mea fără să aplaud) şi, la fel ca toţi ceilalţi, m-am pregătit să cobor. Şi am aşteptat, am aşteptat, am aşteptat. Într-un târziu s-au deschis uşile şi iarna a venit vijelioasă peste noi. Doar că lumea tot nu cobora. Un pic mai târziu am aflat şi de ce. Comandantul aeronavei nu a permis debarcarea pentru că scările puse la aeronavă de compania de handling erau pline de gheaţă.

Foto: NEWSAIR.RO
Foto: NEWSAIR.RO

Ca să nu se aleagă cu reclamaţii şi cu un eventual proces de la vreun pasager împiedicat, căpitanul a cerut imperios degivrarea. Bravo lui! Numai că degivrarea a întârziat vreo 40 de minute. Timp în care noi, toţi pasagerii, am aşteptat în avion privind pe geam cum se chinuie românii cu nenorocita de gheaţă care le-a stricat seara. O primă intervenţie cu sare nu l-a mulţumit pe comandant care a solicitat o acţiune mai laborioasă cu soluţie degivrantă ca să se asigure că nimeni nu alunecă. A încercat dealtfel, în permanenţă el scara. Angajaţii care s-au luptat cu gheaţa au capitulat însă repede pentru că li s-a terminat sarea. Aşa că ne-au lăsat baltă şi au plecat să mai ia. Alte minute de aşteptare… alte înjurături prin cabină… oamenii nemulţumiţi cu sacoşele în mâini deja s-au plictisit să tot aştepte. Când s-au întors, au mai analizat ei problema pe toate părţile şi au hotărât că ar fi mai bine să mute scara pe partea cealaltă a aeronavei, adică pe dreapta, dat fiind că partea stângă, unde e instalată de obicei, era bătută de viscol. Mă întreb de ce oare nu s-au gândit din prima la asta. În fine, s-au făcut 40 de minute de luptă cu gheaţa până ce comandantul Wizz Air a considerat că scara este sigură pentru debarcarea călătorilor şi că nimeni nu va fi rănit. Şi uite cum ni se mai demonstrează încă o dată că iarna nu-i ca vara! Welcome in the winter wonderland de România!

Related posts

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.