
Inaugurat in luna iulie 2012, terminalul 2 al Aeroportului International Iasi incepe incet-incet sa se aglomereze. De la 1 aprilie 2013, zborurile companiei Carpatair pe ruta Iasi-Timisoara sunt operate din noua facilitate dupa ce TAROM zbura deja de la T2 pe ruta Iasi-Bucuresti.
Construit ca un terminal dedicat zborurilor interne si Schengen, terminalul se intinde pe o suprafata de 1.200 mp, fiind rezultatul unei investitii de 1,5 milioane de euro suma ce include si toate echipamentele necesare, conform reprezentantilor aerogarii. Partea proasta este ca tara noastra nu a mai intrat in Schengen, asa cum se astepta toata lumea, asa ca acest nou terminal nu poate fi folosit inca la intreaga capacitate. Prin urmare, zborurile considerate acum externe raman in continuare la vechiul terminal.
Noul terminal este structurat pe fluxuri distincte Pleacari/Sosiri, o zona publica cu sala de asteptare, 4 ghisee check-in si un birou de informatii. Terminalul are o capacitate de procesare de 150 de pasageri/ora.
Celalalt terminal al aeroportului, terminalul 1, ramane in continuare functional de aici fiind operate, asa cum spuneam, toate zborurile externe. Desi au fost facute unele imbunatatiri intre timp, acest terminal vechi va face fata cu greu traficului extern anuntat pentru aceasta vara, cand, pe langa charterele ce vor fi efectuate, mai apar si noile zboruri Tarom catre Londra, Torino si Bologna. Capacitatea T1 este tot de 150 de pasageri/ora insa neajunsurile acestuia se vad atunci cand ne referim la spatiul insuficient in care se opereaza. In aceste conditii, se anunta o vara destul de “inghesuita” la Iasi.
Reprezentantii aeroportului au declarat pentru NewsAir ca zborurile externe nu au putut fi mutate pe noul terminal din cauza problemelor legate de infrastructura Politiei de frontiera si a Autoritatii Vamale, inexistenta in noua facilitate. Planul este ca, in viitorul apropiat, aceste operatiuni sa fie totusi mutate la T2. De asemenea, in planul pe termen mediu si lung al Aeroportului de la Iasi este inclusa si construirea unei noi piste dar si a unui al treilea terminal si mai incapator.
Iata mai jos o galerie foto cu imagini din noul terminal T2 de la Iasi, imagini puse la dispozitia NewsAir de Aeroportul International Iasi:
Pacat ca nu au introdus poze si din terminalul vechi. Acolo situatia se prezinta jalnic. Practic nu exista banda de bagaje, acestea fiind receptionate dupa metoda din mana-n mana. Tinand cont de orarul de vara cu chartere, programat pentru acest an si de cresterea numarului de destinatie si a zborurilor externe, se prevede clar o dezamagire totala a calatorilor care vor tranzita Aeroportul Iasi.
exact de asta ma temeam si eu… in fine, asa cum scriam in precedentul articol despre Aeroportul Iasi, ultima data cand am fost acolo si nu era inaugurat inca terminalul nou, aerogara arata jalnic. in fine, daca ajungi si faci poze, trimite-mi si mie ca sa facem o comparatie… ce-i drept, i-a incurcat faptul ca n-am mai intrat in Schengen pt ca probabil ar fi vrut sa mute totul pe T2.
Pingback: De ce nu este folosit noul terminal de la Aeroportul Iasi pentru destinatii externe | www.4Iasi.ro