You are here
ŞTIRILE ZILEI 

AEROPORTURI BUCUREŞTI, DE ASTĂZI, “VIRTUALLY YOURS”

 

Foto: BUCHAREST AIRPORTS
Foto: BUCHAREST AIRPORTS

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti este, de astăzi, prezentă virtual pe toate platformele de social media în încercarea de a comunica mai bine şi de a fi mai aproape de pasageri, prin toate mijloacele. Dincolo de Facebook, Twitter, Youtube şi Instagram însă, CNAB are de astăzi şi 3 asistenţi virtuali prezenţi în terminalul Plecări, pentru a veni în sprijinul călătorilor prin intermediul unor holograme. Dar să le luăm pe rând.

Bucharest Airports şi-a lansat astăzi, oficial, noul portal online, www.bucharestairports.ro, care era în testare încă de la începutul săptămânii. Ce aduce noul site (potrivit oficialilor CNAB):

  • Design modern, actual

  • Arhitectură de conținut flexibilă care permite dezvoltarea și găzduirea de aplicații de interes pentru public: module de rezervări și plăți online, sondaje și alte aplicații interactive.

  • Intuitiv

  • Accesibil de pe staţii de lucru, laptop, tabletă, telefon

  • Modular şi scalabil

  • Aplicaţie mobilă în viitorul apropiat

CAPTURĂ WWW.BUCHARESTAIRPORTS.RO
CAPTURĂ WWW.BUCHARESTAIRPORTS.RO

Din punctul meu de vedere se impunea de multă vreme construcţia unui site adaptat vremurilor în care trăim şi nevoilor pasagerilor moderni. Varianta lansată astăzi este un pas imens făcut de CNAB care însă ar mai avea nevoie de mici îmbunătăţiri: găsirea unei formule de “aerisire” a listei de zboruri prin eliminarea listării tuturor code-share-urilor, o prezentare mai dinamică prin semnalizarea operaţiunilor care se desfăşoară în momentul vizitei pe site de genul (approaching, landing, taxing, take-off etc.), reajustarea dimensiunilor pentru siglele companiilor care acum sunt foarte puţin vizibile.

CAPTURĂ WWW.BUCHARESTAIRPORTS.RO
CAPTURĂ WWW.BUCHARESTAIRPORTS.RO

CNAB şi-a relansat astăzi şi pagina de Facebook sub sigla Bucharest Airports. Se încearcă astfel (potrivit oficialilor CNAB):

  • Comunicare directă cu pasagerii 24h – vor răspunde în cel mai scurt timp posibil la întrebările utilizatorilor, pe chat-ul Facebook „Bucharest Airports”
  • Pasagerii au posibilitatea sa folosească funcţia check-in când ajung la aeroport

  • Informaţii utile pasagerilor în aeroport
  • Informaţii despre serviciile din aeroport
CAPTURA FACEBOOK BUCHAREST AIRPORTS
CAPTURA FACEBOOK BUCHAREST AIRPORTS

Odată cu anunţarea noului cont de Facebook, compania lansează şi un concurs pentru pasionaţii de fotografie şi aviaţie. Tot ce trebuie să faceţi este să postaţi pe timeline-ul Bucharest Airports fotografii spectaculoase surprinse pe unul dintre aeroporturile bucureştene. Cei trei câştigători desemnaţi în funcţie de numărul de Like-uri strânse de fotografiile lor, vor fi premiaţi cu o vizită pe platformă la AIHCB, unde vor avea posibilitatea să facă fotografii şi o vizită în turnul de control trafic sol al aeroportului.

Au mai fost lansate astăzi paginile de LinkedIn şi Instagram Bucharest Airports. 

Contul de Instagram este dedicat pasionaţilor de fotografie şi aviaţie, dar şi celor interesaţi de noutăţile vizuale ale aeroportului.

Conţinut:

  • Fotografii ale aeroportului

  • Fotografii artistice cu aeronave

  • Fotografii cu destinaţii de călătorie

  • Fotografii de la evenimentele din aeroport

Pentru a transmite informaţii de ultimă oră, fotografii inedite şi pentru a comunica cu persoanele care doresc să afle informaţii legate de aeroport şi nu numai, Bucharest Airports şi-a relansat contul de Twitter. Videoclipuri, slideshow-uri sau alte secvenţe video cu evenimente derulate în aeroport veţi putea regăsi pe contul Youtube, în timp ce articole de călătorie, recomandări şi prezentări ale unor aspecte mai puţin cunoscute vor fi publicate în revista Airport News.

Foto: BUCHAREST AIRPORTS
Foto: BUCHAREST AIRPORTS

Pentru că prioritatea numărul unu a companiei este creşterea permanentă a calităţii serviciilor oferite pasagerilor, reprezentanţii CNAB vor să fie aliniaţi standardelor internaţionale aşa că au lansat astăzi asistentul virtual. Este exact proiectul care funcţionează deja în aeroporturi de peste tot în lume, de exemplu: Londra (Lutton), Birmingham, Paris (Orly), dar şi JFK, La Guardia, Newark sau Boston.

Foto: BUCHAREST AIRPORTS
Foto: BUCHAREST AIRPORTS

Prin intermediul unei proiecții de înaltă fidelitate, „Asistentul Virtual” creează iluzia unei persoane reale, care interacţionează audio și video cu pasagerii, transmițându-le informații necesare călătoriei. Prin introducerea proiectului „Asistent Virtual” în Aeroportul Internațional Henri Coandă București, se urmărește fluidizarea fluxurilor de pasageri, prin informarea acestora asupra regulilor și procedurilor de securitate care trebuie respectate în aeroport.  

Foto: BUCHAREST AIRPORTS
Foto: BUCHAREST AIRPORTS

Este un proiect modern, spun oficialii aeroportului, şi este, bineînţeles, un proiect perfectibil – în scurt timp, acest dispozitiv ar putea să ofere şi informaţii despre curse şi drepturile pasagerilor sau orice alte informaţii care ar putea fi livrate printr-un mesaj clar şi consistent, în mai multe limbi de circulaţie internaţională.

Cea care a dobândit privilegiul de a fi comunicatorul virtual al aeroportului se numeşte Ancuţa Gălice şi este angajată a Departamentului de comunicare al CNAB. Tânăra nu a fost, pur şi simplu, aleasă pentru acest job, ci a trecut prin analiza mai multor comisii de specialitate în cadrul cărora s-a solicitat chiar şi părerea unor actori, la un moment dat. Selecţia a fost deschisă tuturor angajaţilor aeroportului. Doar vreo 15 însă s/au înscris, atât bărbaţi, cât şi femei. Dintre ei, câştigătoare a fost desemnată Alina care are experienţă în informarea pasagerilor prin intermediul sistemelor audio ale aeroportului, dar şi în activităţile de protocol şi comunicare.

Related posts

Leave a Comment