You are here
ŞTIRILE ZILEI 

AEROPORTUL CLUJ A AJUNS, ÎN PREMIERĂ, LA DOUĂ MILIOANE DE PASAGERI

Aeroportul Internațional Cluj celebrează astăzi, pentru prima dată în istorie, pasagerul cu numărul 2 milioane, sărbătorit anul acesta la exact 3 luni de la înregistrarea primului milion de pasageri în data de 21 iunie, ca urmare a trendului pozitiv de creștere a numărului de pasageri înregistrați în anul 2017, anunță reprezentanții aerogării într-un comunicat de presă.

Pasagerul cu numărul 2 milioane a călătorit pe zborul LOT Polish Airlines care a aterizat de la Varșovia și a fost întâmpinat de reprezentanții Consiliului Județean Cluj și ai aeroportului, reprezentanţi ai LOT Polish Airlines, invitați și mass media.

Foto: AEROPORTUL INTERNAȚIONAL ”AVRAM IANCU” CLUJ-NAPOCA

Dacă în anul 1996 pe Aeroportul Internațional Cluj s-au înregistrat 32.000 de pasageri, existând o singură companie aeriană care oferea legături doar spre două aeroporturi, în anul 2017 Aeroportul Internațional Cluj a depășit în premieră un record de 2 milioane de pasageri. În prezent aeroportul are în portofoliu peste 45 de destinații spre 20 de țări, prin care se asigură deschiderea spre Europa și întreaga lume, având 10 companii care operează zboruri regulate de pasageri și cargo, dar și 10 zboruri charter spre cele mai importante destinații turistice, se mai arată în comunicatul de presă redat integral aici, pe newsair.ro.

Aeroportul Internațional Cluj a înregistrat în perioada ianuarie – august 2017 o creștere de trafic de 55% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. De asemenea, în luna august a anului 2017 s-au înregistrat cei mai mulţi pasageri din istoria aeroportului, pentru o singură lună calendaristică: peste 290.000 de persoane au zburat de la sau spre Cluj-Napoca.

Printre destinațiile regulate favorite de pe Aeroportul Internațional Cluj se numără București Otopeni, Londra Luton, Munchen, Milano, Paris și Barcelona.

În cadrul evenimentului de astăzi, Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj, a declarat: „Atingerea cifrei de 2 milioane de pasageri este o realizare importantă pentru aeroport, motiv pentru care doresc să felicit angajaţii acestei regii şi să le doresc mult succes în viitor. În ceea ce priveşte dezvoltarea Aeroportului Internaţional Cluj doresc să precizez că forul tutelar realizează importanţa aeroportului pentru economia Clujului şi are în strategia sa dezvoltarea în continuare a principalei porţi de intrare în judeţul Cluj, înspre binele oricărui clujean.”

Foto: AEROPORTUL INTERNAȚIONAL ”AVRAM IANCU” CLUJ-NAPOCA

David Ciceo, Directorul General al Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj a declarat la rândul său: Ne bucurăm că sărbătorim astăzi, 21 septembrie 2017, pasagerul cu numărul 2 milioane înregistrat în premieră pe Aeroportul Internațional Cluj. Atingerea acestui prag la exact 3 luni de la aniversarea primului milion de pasageri înregistrați anul acesta, este o dovadă a unei munci continue a tuturor celor implicați în dezvoltarea și modernizarea aeroportului. Mulțumim tuturor pasagerilor care au ales ca punct de plecare sau sosire aeroportul nostru făcând posibilă această aniversare, pentru prima dată în istorie. ”

”În ultimul an și jumătate, Cluj-Napoca a devenit o stea în creștere a rețelei, cu un număr tot mai mare de pasageri care călătoresc nu doar spre Varșovia, ci și către alte destinații din oferta noastră, inclusiv SUA, Canada, Japonia, Beijing sau Coreea de Sud. Suntem foarte fericiți și onorați să fim cei care îl transportă astăzi pe pasagerul cu numărul 2.000.000 pe Aeroportul din Cluj-Napoca. Sunt sigur că LOT Polish Airlines a jucat un rol semnificativ în atingerea acestui mare record” a declarat Adrian Kubicki, Director Corporate Communications, LOT Polish Airlines.

Conexiunea dintre Cluj-Napoca și Varșovia a fost lansată și dezvoltată ca parte a strategiei de creștere profitabilă LOT, care a fost pus în aplicare de la începutul anului 2016. Bazat pe supozițiile fundamentale ale companiei, LOT intenționează să devină prima alegere nu numai pentru pasagerii care călătoresc din Polonia, dar și din alte țări din regiune.

În vederea unei optime gestionări a unui număr atât de mare de pasageri, aflat într-o continuă creștere, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj a luat deja o serie de măsuri printre care se numără reconfigurarea părţii de plecări externe, înființarea a două noi porți de îmbarcare la etaj și construirea, în acest an, a trei locuri noi de parcare a aeronavelor, se mai precizează în comunicatul transmis astăzi. În fond, nu sunt decât niște cârpeli după ce cei care âin frâiele s-au văzut depășiți de situație. Cu alte cuvinte, la fel ca la București la aeroportul Otopeni, cei din birourile călduțe își doresc pasageri cu nemiluita dar nu sunt în stare să le ofere și condițiile optime de care aceștia au nevoie pentru a călători. Așa că acum, la Cluj, 2 milioane de pasageri se înghesuie cu toții într-un terminal relativ nou dar care a fost proiectat pentru un număr mult mai mic, la fel cum la Otopeni, vreo 13 milioane de pasageri, anul acesta, se înghiontesc într-un aeroport cu o capacitate maximă de vreo 10 milioane. Asta pentru că boșii aerogărilor doar și-au dorit mai mulți pasageri dar n-au avut viziune și n-au fost în stare să miște lucrurile în așa fel încât aeroporturile pe care le conduc să și poată susține creșterea de trafic. Și ca să înțelegeți ce să spun, vă propun doar să vă imaginați (dacă nu știți deja din experiență), cum e seara pe la 7 în micuța sală de la Cluj, folosită pe post de Plecări interne, atunci când pasagerii celor 3 curse de București (programate cam la aceeași oră), așteaptă îmbarcarea… sunt câteva sute de oameni având în vedere că toate trei zborurile sunt operate cu jet-uri (avioane cu peste 100 de locuri, fiecare). Și mai imaginați-vă cum e la Otopeni, pe la 8 seara, în micuța sală ce servește drept terminal de Sosiri interne, atunci când sosec vreo 6-7 curse cam pe la aceeași oră… Dar despre ce fel de management vorbim aici?

Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj este al doilea aeroport din România din punct de vedere al pasagerilor transportați, după  Aeroportul Internațional “Henri Coandă“ București, iar pentru anul 2017 estimează faptul că va înregistra un trafic cuprins între 2,7-3 milioane de pasageri.

Related posts

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.